Frequently asked questions

  • Waarom is de praktijk alleen op maandagavond en vrijdag geopend?

Omdat ik nog werkzaam ben bij 2 praktijken! Op den duur ga ik dit natuurlijk afbouwen. Ik kijk er ontzettend naar uit om uiteindelijk de wisseling naar de eigen praktijk te maken.

  • Wordt de behandeling vergoed?

Dit hangt af van uw zorgverzekering. Als u aanvullend pakket heeft voor tandheelkundige zorg is de kans groot dat er in ieder geval een deel word vergoed. Mondzorgpraktijk Een gezonde lach werkt met Infomedics. Deze verrekenen het met uw verzekering en als er nog een (rest) factuur is sturen zij deze naar u op.

  • Wat betekend een bezoek aan een vrijgevestigde mondhygiënist?

Niks anders als dat u een mondhygiënist bij uw tandarts bezoekt. Ik stuur uw tandarts een verslag na elke behandeling zodat deze op de hoogte is van wat er besproken en uitgevoerd is.

  • Wat zijn de kosten van het eerste bezoek aan Mondzorgpraktijk Een gezonde lach?

    Ik plan een afspraak van 60 minuten omdat ik het belangrijk vind dat wij elkaar leren kennen, u goed voorgelicht wordt en gereinigd de deur uitgaat. Indien dit het eerste bezoek voor u is kunt u rekening houden met het volgende (ergste geval); een pocketregistratie €45,52 (C014) plus gebitsreiniging €136,08 (8x M03), samen €181,60. Het kan zo zijn dat er meer aan de hand is en een standaard behandeling niet voldoet. Dit zal ik dan met u bespreken en kijken naar een passende behandelplan. Indien u in het afgelopen jaar onder behandeling bent geweest bij de mondhygiënist zullen de kosten hoogstwaarschijnlijk lager uitvallen.

  • Krijg ik een begroting van het voorgestelde plan?

    Standaard krijgt u een begroting als de kosten van het behandelvoorstel boven de €250 uitvallen. Maar u mag er altijd om vragen.